Erityishuoltoa venyvälle iholle.

*Yhteistyössä OrklaCare*

Jo esikoista odottaessani tämä tuote tuli minulle tutuksi noin raskauden puolivälistä alkaen kun huomasin, että iho joutuu koville vatsan ottaessa kiihtyvää kasvuspurttia. Olen ennenkin maininnut olevani melko laiska kehonrasvaaja ja tuotteiden joita käytän on oltava nopeasti imeytyviä ja tehokkaita. Siksi päädyin jo silloin 2013 Bio-oiliin joka oli hinta-laatusuhteeltaan fiksuimman oloinen tuote. Siksipä lähdin nytkin tähän yhteistyöhön mukaan mielelläni kun tuotteesta on jo pitkä käyttökokemus.

Raskausviikko 18.
Raskausviikko 18.

Bio-oilin käyttö suositellaan aloittavan neljännellä raskauskuulla jolloin vatsan aloittaa kovan kasvuvauhtinsa. Jo syntyneitä arpia tuote ei poista mutta kliinisissä testeissä jopa 92% tuotetta käyttäneistä on kokenut, että näkyvät arvet ovat vaalentuneet käytön aikana. Itse öljyän itseni tällä hetkellä vain iltaisin suihkun jälkeen mutta parhaat tulokset luvataan kun käyttää tuotetta kaksi kertaa päivässä. Tuotteessa on melko voimakas tuoksu mutta kun se on imeytynyt ihoon niin tuoksu mielestäni häviää sen myötä.

..
..

Bio- oilin luvataan myös auttavan epätasaiseen ihonsävyyn joten itse olen käyttänyt tätä myös oikean silmäkulmani alle ilmantuneeseen tummaan läikkään jonka muistan jo siihen tulleen esikoisen odotusaikana. Joillekin tulee noita maksaläiskiä kehoon raskauden aikana ja minä näytän kuuluvan siihen ryhmään. Lisäksi tuotetta voi käyttää käyttää kuivan ihon hoitoon sekä varttuneemmalle väelle palauttamaan ihon joustavuutta sekä tasaisuutta. Monipuolinen tuote siis:).

Raskausviikko 18.
Raskausviikko 18.

Esikoisen odotusaikana säästyin täysin raskausarvilta. Vasta synnytyksen jälkeen huomasin, että reisiini ja alaselkääni oli ilmestynyt punaisia arpia joiden hoitona käytin juurikin raskausajalta jäänyttä Bio-oilia ja arvet vaalenivatkin täysin kun iho palautui ja palasin omiin mittoihini. Minulla on siis tästä tuotteesta vain positiviisia kokemuksia joten voin suositella myös muille vatsankasvattajille sekä ihon tummentumista kärsiville!

 

Maaliskuun kyykkyhaaste ja venyttelyvinkit mammatreenivaatteissa.

(*Postauksen kuvien vaatteet saatu Ozbaby- lastentarvikeliikkeestä, sisältää linkkejä)

Onko moni teistä lukijoista lähtenyt mukaan maaliskuun kyykkyhaasteeseen? Minua Instagrammissa seuraavat ainakin tietää, että täällä on peppua lähdetty treenaamaan ja viikko onkin jo haastetta takana! Nyt ne määrät vasta alkaa nousta ;D. Mä kyllä tykkään näistä haasteista kun ne motivoi tekemään paljon herkemmin kuin normaalisti kotitreenissä tekee :).

Kyykkyhaastekuvia. Housut ja paita Mamalicious , saatu Ozbabysta.
Kyykkyhaastekuvia. Housut ja paita Mamalicious , saatu Ozbabysta. ( Photobomberina Mörri-kissa).

Nyt kun tulee samoja lihaksia rasitettua lähes jokapäivä niin keho kaipaa myös hieman extravenyttelyä ja tähän postaukseen keräsin mun vakiliikkeet joilla pysyn kävelykykyisenä enkä vielä tässä vaiheessa  muistuta liikaa ankkaa kävelytyyliltäni.

Pakaravenytys.
Pakaravenytys. Mukana myös Mörri. Taas.

Kun kyykyt tekee keskittyneesti ja oikein niin liikkeen suurimman tehon pitäisi tuntua pakaroissa ja takareisissä ja erityisesti näitä kohtia kannattaa muistaa venyttää jottet mene ihan jumiin haasteen edetessä. Ylläolevan kuvan tapa on yksi hyvä liike venyttää pakaraa ja itse tykkään siitä kun saan vatsan roikkumaan vapaana. (Huomaatteko, se on jo pyöristynyt <3)

Toinen hyvä pakaravenytys.
Toinen hyvä pakaravenytys.
Haaravenytys.
Haaravenytys.

Usein kun iltaisin venyttelen telkkarin ääressä lemppariliikkeeni on yllä näkyvä asento. Siitä on hyvä venyttää niin sisäreidet, takareidet kuin pohkeetkin kun hieman vaihtaa yläkehon asentoa ja painopistettä. Varsin monipuolinen liike minusta.

Ja vielä viimeisenä etureidet just in case.
Ja vielä viimeisenä etureidet just in case.

Jos sinulla kipeytyy kovin etureidet kun kyykkäät niin asennossasi on hieman parantamisen varaa sillä kyykyssä on tarkoitus ”istahtaa hieman taaksepäin” jolloin liikkeen voima ottaa enemmän pakaraan ja takareiteen. Kuitenkin itsellänikin välillä varsinkin väsyneenä lipsahtaa asento vääräksi ja huomaan painon asettuvan enemmän etureisille joten tykkään varmuuden vuoksi venyttää myös ne. Vaikka lihaskipu onkin ihan kivaa ja merkki siitä, että on treenattu niin huolellinen venyttely pitää lihaksista huolta, etteivät ne vaurioidu kun liikkeitä toistetaan päivittäin. Muista siis sinäkin venytellä!

Kuvissa näkyvät housut ja paita on Mamalicious- äitiysvaatesarjan tuotteita jotka sain testiin Ozbabysta. Turussa ainakin on kiven alla liikkeet joista näitä raskausajan treenivaatteita myydään! Housut on miellyttävän kevyttä materiaalia eivätkä kiristä mistään ja kasvavalle vatsalle on hyvin tilaa vatsan päälle tulevassa masuosassa. Paita mukailee jo kasvanutta vatsaa ja venyy kivasti liikkeiden mukana. Näitä löytyy siis Ozbabyn kivijalkaliikkeestä Turusta ja myös heidän nettikaupastaan. Suosittelen lämpimästi!