Juoksuvuosi 2017

Moikka! Pääsinpäs vihdoin kirjoittelemaan teille taas kuulumisia! On ollut blogi jotenkin jumissa enkä ole päässyt kirjautumaan mutta kiitos teknisen tuen se taas onnistuu :). Joulu oli ja meni omalla painollaan ja pienen pojan kuukauden kestänyt kova jännitys helpottui vihdoin. Ensi vuonna taitaa pukki käydä heti aamupäivällä :D.

No se joulusta ja nyt asiaan eli vuoden 2017 juoksusaldoon. Yllätyin kun vertailin keskenään mun parasta vuotta eli 2015:sta ja tätä vuotta sillä eroa kilometreissä oli vain vajaa 100km ja vuonna 2015 juoksin kuitenkin ennätykseni puolikkaalla sekä ensimmäisen maratonini. Tänä vuonna juoksutaukoja on ollut parikin niin väsymyksen kuin sairastelujen vuoksi joten olen positiivisesti yllättynyt. Ja tänä vuonnahan on tullut syksyn ja valmennuksen alun myötä panostettua myös treenin laatuun ja treenattu säännöllisesti myös lihaskuntoa kotona.

 

2015.

2017.

Tämän vuoden lopullinen lukema tulee olemaan päälle 1200 kilometriä kun vielä huomenna käyn juoksemassa. Ehkä noin 1212km voisi olla sopiva lukema saavuttaa :). Ennen kaikkea tänä vuonna on keskitytty juoksukunnon parantamiseen raskauden ja synnytyksen jälkeen sekä kehon yleiseen vahvistukseen ja olen siihen päässyt mielestäni hyvin sillä juuri nyt keho tuntuu melko vahvalle ja ”omalle”. Tämän vuoden kisakohokohdat olivat molemmat juoksemani puolimaratonit. Ensimmäinen Paavolla ja toinen Ruissalojuoksuissa.

Heinäkuu startattiin Paavo Nurmi maratonilla puolikkaalla.
Ruissalojuoksut 2017

Tänä vuonna pääsin myös taas juoksemaan jo melkein perinteeksi nousseen joulupitkikseni eli puolikkaan pituisen matkan. Viime vuonna tosin jäi välistä kun synnytyksestä oli vasta alle 4kk mutta anyway. Tapaninpäivänä nautiskelin peruskuntosykkeillä itsekseni reilun kahden tunnin ajan juoksusta ja sulattelin kinkkua. Olin hieman häkeltynyt kuinka helppoa juoksu oli eikä sen jälkeenkään ole ollut jaloissa juuri mitään tuntemuksia pitkästä juoksusta. Toistan itseäni vielä kerran. Valmennuksesta oppimani hitaasti juokseminen on tehnyt hyvää ja kunto on noussut! 😊.

Tapaninpäivän pitkis.

Vuosi 2018 saa tulla. Se tulee olemaan varmasti jännittävä. Työntäyteinen ja tavoitteita täynnä ja niistä mä kirjoitan teille erikseen heti alkuvuodesta. :)

 

Kevään ensimmäinen kisa tiedossa! 😊

Juoksijat (ainakin kisoissa käyvät)  ovat siitä veikeitä tyyppejä että niistä on kauhean kivaa miettiä jo koko tuleva vuosi valmiiksi ja myös itselleni tämä suunnitelu on tärkeää sillä mun tärkein motivaatio jaksaa juosta vuodesta toiseen myös pimeällä ja kylmällä on seuraavan kevään, kesän ja syksyn juoksukisat! Tietty! Talvella ne juoksijat tehdään ja kuntoa luodaan eikö vaan! 😊

Itselläni on ensi vuodelle aika selkeät tavoitteet joista todennäköisesti ensimmäinen on 19.5 juostava Helsinki city run eli puolimaraton ja mikäli treenikausi sujuu hyvin lähden ennätysjahtiin! 😊 Odotan päivää innolla! Tänä vuonnahan tapahtuma on suurempi kuin ikinä kun siellä juosta samana päivänä lasten minimaraton, viiden kilometrin juoksu, puolimaraton sekä vielä Helsinki city maraton ja uutuutena vielä maratonviesti!  😊 Aikamoinen juoksun superpäivä luvassa.

Pääsin mukaan myös tapahtuman street teamiin eli tulen varmasti tasaisesti hehkuttamaan ja kertomaan uutisia täällä blogissa ja muualla somessa kun niitä saan teille kertoa! 😊 Ihanan kutkuttavaa ja virkistävää puuhaa kotiäidin arkeen :).

Kivaa alkanutta viikkoa sulle! 😊 Mitkä on sun keinot jaksaa treenata läpi talven? 😁