Soveltavia treenejä arjen haasteiden keskellä.

Moikka pitkästä aikaa! Mä kyllä kovasti yritän päivittää blogia useammin mutta jotenkin nämä postausvälit venähtää aina tähän viikkoon! Onkohan siellä ketään lukijoita enää jäljellä? :)

Meillä on lapset sairastaneet nyt yli viikon putkeen vuorotellen. Ensin alkoi nuoremman nuha ja lämpöily ja sitten vanhemman sitkeä yskä ja kuume. Kuumeetta ollaan onneksi oltu jo pari päivää mutta yskä on edelleen riesana joka saisi jo pojan ominkin sanoin mennä pois. Vielä ollaan onneksi molemmat miehen kanssa säästytty kunnon flunssalta ja pientä kurkun karhintaa lukuunottamatta ollaan terveitä.


Viikonloppuna pojan kuumeillessa meni myös mun sunnuntaille suunniteltu pitkis mönkään mutta sen sijaan käytiin tytön kanssa hänen aamupäikkäriensä aikaan rattailla lauantaina juoksemassa kevyt kuuden kilometrin hölkkä ja sunnuntaina sitten kympin reippaampi lenkki aamulla. Hereillä ollessaan neito ei oikein enää jaksa olla kyydissä lenkillä joten nuo aamupäikkärit on meillä nykyään sellainen ainoa aika kun pääsen juoksemaan rattaiden kanssa. Jos hän sattuu heräämään kesken lenkin niin sitten alkaa lennellä maahan hanskat, pipot, tutit ja lempipehmo Pöllö jota ilman elämä olisi kurjaa! Ja silloin se juokseminen on vähän vaikeaa kun pitää pysähtyä kokoajan keräämään tavaroita matkan varrelta ja pahimmillaan säntäilemään juostua reittiä takaisinpäin kun en ole huomannut hukkaan heitettyjä tavaroita. Ei pääse tämä äiti helpolla :D.

Pöllö on tärkeä. Ja toinen noista pinkeistä hanskoista muuten hävisi sunnuntain lenkillä kun neito heräsi seitsemän kilometrin kohdalla. 😌

Viikonlopun yksi kunnon pitkis siis muuttui kahdeksi lyhyemmäksi lenkiksi. Alkuviikon olen ottanut rauhaksiin ja tänään olimme jo perillä esikoisen ulkoleikkikoulussa ja olin ajatellut käydä juoksemassa kun olemme hänet vieneet ja tytär nukkuu mutta yskä palasi taas pyörämatkan rasituksesta ja hetken seurailun jälkeen totesin että lähdetään kotiin vielä potemaan kaikki yhdessä. Kotona sain onneksi tehtyä pikaisen kotijumpan sillä olin ihan umpijäässä :D.

80 haaraperushyppyä, 50 kyykkyä, 25 askelkyykkyä sekä 30 lantionnostoa 9,5 kilon lisäpainon kanssa (oli muuten tytön mielestä super hauskaa 😄) . Sitten tein vielä vatsoja 45kpl ja 40 jalkojen nostoa selinmakuulla.

Välissä piti toki käydä imettämässä ja vaippaa vaihtamassa ja estämässä tappelua mut hei treeni se on pikainenkin treeni!

Tätä fiilistä odottaen seuraavaksi kun pääsee juoksemaan :)

Kunhan tästä saadaan kaikki terveiksi ja arki alkaa taas rullata niin ihanaa saada taas treenirytmi kohdalleen! 😊 Voitin muuten Facebookissa yhden Turkulaisen hyvinvointistudion hausta paikan hyvinvointikartoitukseen ja meen sinne ensi maanantaina! 😊 ihan mielenkiintoista päästä kuulemaan kehonkoostumus kahden vuoden tauon jälkeen ja tekemään vähän lihaskuntotestejä. :)

Ootteko te säästyneet syysflunssalta? Tuntuu että sitä on nyt tosi paljon liikkeellä? 

 

Treenikuulumia ja syksyn suunnitelmat.

Moikka! Edellisen postauksen jälkeen on kulunut viikonloppu ja ajatukset on edelleen aika synkeät. Arki rullaa omalla painollaan mutten voi kieltää etteikö aina kun tulee ”tyhjä hetki” tulisi mieleen viime perjantain kamalat tapahtumat täällä Turussa. Ulkona huomaan olevani kokoajan varuillani ja eilisellä aamukävelyllä Liljan kanssa tunsin oloni jopa vainoharhaiseksi kun takanani muuten tyhjällä tienpätkällä käveli mies. Ottaa varmasti aikansa päästä tästä pelosta yli.

#prayforturku. Lauantaina vietiin kynttilä murhapaikalle ja olo oli surkea ihan jokaisella joka paikan päällä oli  :(.

Mutta koska elämän pitää jatkua ja pahalle ei saa antaa valtaa niin jatketaan hieman kevyemmän aiheen parissa ja ajattelin kirjoittaa viime aikojen treeneistä ja syksyn suunnitelmista.

Olen yrittänyt pitää kiinni vähintään kolmen lenkin viikkotahdista jotta treenit pysyisi säännöllisinä ja kunto yllä. Hieman kuitenkin tahtia hidastaa meidän neidin yöheräilyt ja omat univaikeudet joten ihan niin täysipainoisesti en pysty juoksemaan kuin haluaisin mutta toisaalta ei tässä ole kiire mihinkään ja tyytyväinen olen että jaksan juosta edes tämän verran ja tärkeintä nyt on että kuntoilusta saa hyvän olon ja niitä tavoitteita katsotaan sitten ensi vuonna kun toivottavasti meilläkin jo nukuttaisiin :D.

Viikkoon mahtuu yleensä pari lyhyempää treeniä joista toisella yritän tehdä myös jotain ”spesiaalia” kuten lihaskuntoa tai kuten tänään kun kävin lenkin päätteeksi hyppimässä portaita. Viikon toinen lyhyempi lenkki on yleensä reippaampi vauhtikestävyyslenkki ja kerran viikossa sitten pidempi rauhallinen juoksu. En niinkään jaksa juuri nyt seurata viikottaisia kilometrimääriä vaan yritän pitää harjoitukset monipuolisina niin että sinne on mielekästä lähteä. Tosin noi vauhtikestävyyslenkit on kyllä viimeaikoina tökkinyt jonkin verran ja mies ehdottikin että pitäskö mun alkaa kitkuttaa ultrajuoksua :D.

Iloinen porrasjuoksija.

Näillä mennään siis treenien osalta ja seuraavaksi olisi kisasuunnitelmissa osallistua Ruissalojuoksuihin puolimaratonille syyskuun 16. päivä. Eihän sinnekään ole kuin reilu kolme viikkoa! 😊 Juoksen tuolla tuolloin toista kertaa mutta tänä vuonna todennäköisesti nautiskelen kauniista Ruissalosta enemmän kuin edellisessä juoksussa 2015 jolloin askel oli kevyt ja kunto kohdillaan. Ihana kuitenkin päästä taas kisatunnelmaan! Paavosta on jo niin pitkä aika!

Ruissalojuoksujen jälkeen palautellaan parin viikkoa ja sitten syyskuun viimeinen lauantai koittaa mun ja miehen laatuaikapäivä kun mennään koittamaan mistä meidät on tehty kun City Survivors saapuu Turkuun! 😊 jännää!

Lokakuun lopussa on sitten vielä Kaarinan syysmaraton jonne en ole vielä laittanut ilmoittautumista sisälle kun olen pohtinut matkaa jolle osallistua. Kymppikin voisi olla ihan mielenkiintoinen käydä tempaisemassa tai sitten perinteinen puolikas ;). Will see will see.