2017. Mitä sulla on mulle?

Perinteisesti olen kirjoittanut aina vuoden alussa postauksen jossa olen miettinyt juoksutavoitteita vuoden varrelle ja on taas mielenkiintoista miettiä että mihin keho pystyy nyt toisen raskauden jälkeen.

IMG_20161213_151943

Edelliseen postaukseen kirjoitinkin jo että palautuminen synnytyksestä on ollut mielestäni nopeaa ja missään kohtaa en ole kokenut ongelmia esimerkiksi lantionpohjalihasten tai alaselän kipuilun kautta jotka on yleisiä vaivoja synnyttäneelle naiselle joka alkaa taas treenailemaan. Tosin mun kunto on kyllä ihan eri mitä se oli ennen raskautta sillä jouduin lopettamaan kovemmat treenit puolivälin tienoilla ja loppuraskauden kävelin vain rauhallisia kävelyitä ja leikin leikkipuistossa pojan kanssa :). Mun juoksukellon mukaan olisin jo siinä kunnossa että puolimaraton menisi aikaan 1,56 jotain ja kokonainenkin noin neljään tuntiin mutta jos nyt näin realistisesti ajattelen niin tässä joitain mun tämän vuoden tavoitteita mitä tulee juoksuun ja hyvinvointiin :).

Ruokavalio : Kuinka päin pyllyä voi ihminen syödä? 😁 haha. Vastaus on että tosi..  Mulla on ollut tavoitteena puolen vuoden täysimetys. Tyttö on saanut luumusosetta nyt muutamia kertoja vatsan toiminnan takkuamisen vuoksi mutta muutoin täysimetyksellä mennään ja syömäni ruuan määrä on A) valtavaa ja B) sokerista.. Syön 4-5 kertaa päivässä hyvin. Aamupalan, lounaan, pienen välipalan, päivällisen ja iltapalan. Mutta kun tulee ilta tulee sokerihimo ja siihen ei auta mikään muu kuin sirkusaakkoset jotka on mun suurin heikkous tällä hetkellä :D olen ollut ilman suklaata jo pian neljä kuukautta kun vauva sai vatsavaivoja mutta kuinka päästä eroon aakkosista. Ehkä kun imetys loppuu.

    Herkkuja! Herkkuja!

Paino : Raskaana kiloja tuli noin 15kg joista jäljellä on noin 1,5kg. Suurin osa vanhoista vaatteista mahtuu päälle mutta keho on kyllä tosi löysä edelleen ja vatsan iho venyy ja paukkuu. Ottaa tietysti aikansa palautua kun sitä 9kk kävi kasvattelin :). Tavoitteena kuitenkin olisi palata lähtöpainoon ja voida hyvin.

Erkaumaa vatsassa ei onneksi ole ja lihaskuntoa saa jo tehdä :)
Erkaumaa vatsassa ei onneksi ole ja lihaskuntoa saa jo tehdä :)

Juoksu: Ilmoittautuminen Paavo Nurmelle puolikkaalle on jo sisällä! Kyllä se varmasti läpi tulee menemään enkä aio asettaa itselleni paineita ajan yms. kanssa vaan nauttia kisatapahtumasta ja tunnelmasta. Mieltä kuitenkin kutkuttaisi osallistua muihinkin kisoihin vuoden varrella mutta ensin pitää juosta ja kävellä  peruskuntoa, peruskuntoa ja lisää peruskuntoa. Ja välillä vähän revitelläkin. Omat haasteensa tuo aika. Tai sen vähyys.  Mutta haasteet on tehty voitettaviksi eikö vaan! :)

Mitä tavoitteita sulla on tälle vuodelle?