Treenikuulumia ja syksyn suunnitelmat.

Moikka! Edellisen postauksen jälkeen on kulunut viikonloppu ja ajatukset on edelleen aika synkeät. Arki rullaa omalla painollaan mutten voi kieltää etteikö aina kun tulee ”tyhjä hetki” tulisi mieleen viime perjantain kamalat tapahtumat täällä Turussa. Ulkona huomaan olevani kokoajan varuillani ja eilisellä aamukävelyllä Liljan kanssa tunsin oloni jopa vainoharhaiseksi kun takanani muuten tyhjällä tienpätkällä käveli mies. Ottaa varmasti aikansa päästä tästä pelosta yli.

#prayforturku. Lauantaina vietiin kynttilä murhapaikalle ja olo oli surkea ihan jokaisella joka paikan päällä oli  :(.

Mutta koska elämän pitää jatkua ja pahalle ei saa antaa valtaa niin jatketaan hieman kevyemmän aiheen parissa ja ajattelin kirjoittaa viime aikojen treeneistä ja syksyn suunnitelmista.

Olen yrittänyt pitää kiinni vähintään kolmen lenkin viikkotahdista jotta treenit pysyisi säännöllisinä ja kunto yllä. Hieman kuitenkin tahtia hidastaa meidän neidin yöheräilyt ja omat univaikeudet joten ihan niin täysipainoisesti en pysty juoksemaan kuin haluaisin mutta toisaalta ei tässä ole kiire mihinkään ja tyytyväinen olen että jaksan juosta edes tämän verran ja tärkeintä nyt on että kuntoilusta saa hyvän olon ja niitä tavoitteita katsotaan sitten ensi vuonna kun toivottavasti meilläkin jo nukuttaisiin :D.

Viikkoon mahtuu yleensä pari lyhyempää treeniä joista toisella yritän tehdä myös jotain ”spesiaalia” kuten lihaskuntoa tai kuten tänään kun kävin lenkin päätteeksi hyppimässä portaita. Viikon toinen lyhyempi lenkki on yleensä reippaampi vauhtikestävyyslenkki ja kerran viikossa sitten pidempi rauhallinen juoksu. En niinkään jaksa juuri nyt seurata viikottaisia kilometrimääriä vaan yritän pitää harjoitukset monipuolisina niin että sinne on mielekästä lähteä. Tosin noi vauhtikestävyyslenkit on kyllä viimeaikoina tökkinyt jonkin verran ja mies ehdottikin että pitäskö mun alkaa kitkuttaa ultrajuoksua :D.

Iloinen porrasjuoksija.

Näillä mennään siis treenien osalta ja seuraavaksi olisi kisasuunnitelmissa osallistua Ruissalojuoksuihin puolimaratonille syyskuun 16. päivä. Eihän sinnekään ole kuin reilu kolme viikkoa! 😊 Juoksen tuolla tuolloin toista kertaa mutta tänä vuonna todennäköisesti nautiskelen kauniista Ruissalosta enemmän kuin edellisessä juoksussa 2015 jolloin askel oli kevyt ja kunto kohdillaan. Ihana kuitenkin päästä taas kisatunnelmaan! Paavosta on jo niin pitkä aika!

Ruissalojuoksujen jälkeen palautellaan parin viikkoa ja sitten syyskuun viimeinen lauantai koittaa mun ja miehen laatuaikapäivä kun mennään koittamaan mistä meidät on tehty kun City Survivors saapuu Turkuun! 😊 jännää!

Lokakuun lopussa on sitten vielä Kaarinan syysmaraton jonne en ole vielä laittanut ilmoittautumista sisälle kun olen pohtinut matkaa jolle osallistua. Kymppikin voisi olla ihan mielenkiintoinen käydä tempaisemassa tai sitten perinteinen puolikas ;). Will see will see.

Palautumista pyöräillen ja puuhaillen.

Pian jo viikko puolimaratonista ja täällä on touhuttu aktiivisesti jokapäivä jotain kivaa perheen kesken kun mieskin lomailee! 😊

Palautuminen kovan sykkeen juoksusta sujui yllättävän nopeasti. Sunnuntaina sain muutaman aika ilkeän vatsalihaskrampin ja maanantaina oli reidet kuin puupökkelöt mutta siihen se oikeastaan jäi pientä kankeutta lukuunottamatta. Maanantaina käytiin koko perheen voimin aamulenkillä niin että esikoinen pyöräili itse ja isi pääsääntöisesti hölkkäili vieressä kun minä koitin niillä pökkelöilläni päästä eteenpäin rattaita työntäen :D. Tuo 7km lenkki kuitenkin sai jalat hyvin auki.

Tiistaina vietettiin aamupäivä mehukattimaailmassa Liljan  vauvakaverien (ja tietysti äitien)  kesken  ja iltapäivällä kävin ostamassa meille pyörään peräkärryn jolla saa lapsia kuskattua! Oon tosi pitkään sellaista jo meille halunnut ja nyt kun Lilja on jo sen ikäinen että uskaltaa kuskata niin tartuin XXL:n tarjoukseen. Keskiviikkona käytiin ekalla pyörälenkillä ja kyllä se kuntoilusta käy kun vaihteettomalla pyörällä tuota vetää :D.. Esikoinen sanoi jälkikäteen että oli hiukan tylsää olla kyydissä mutta pian hän jo onneksi jaksaa itsekin polkea pidempiä matkoja niin Lilja saa kärryn vain itselleen.

Eilen kävin juoksemassa kympin lenkin ja juoksutuntuma oli tosi hyvä ja sykkeetkin ihan normaalit joten nyt sitten jatketaan treenejä ja yritetään kohottaa kuntoa pikkuhiljaa siihen missä se oli ennen ja enemmänkin :). Kehityskohteena nyt ainakin syvät vatsalihakset jotka vielä kaipaa vahvistusta sekä lisää vauhtia juoksuun vahvemmilla reisillä ja pakaroilla.

Huomenna me lähdetään piknikristeilylle viettämään päivää. Tuleekohan tästä meidän perinne käydä Ruisrock – lauantaina laivalla kun jo toista kertaa niin käy :D.. Ei sinne festareille kun meinaa olla mahdollisuuksia päästä kun liput myydään loppuun aina niin aikaisin. (Enkä kyllä ois tänä vuonna vielä halunnut mennäkään koska lyhyt napanuora. Heh.)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! 😊