Palautumista pyöräillen ja puuhaillen.

Pian jo viikko puolimaratonista ja täällä on touhuttu aktiivisesti jokapäivä jotain kivaa perheen kesken kun mieskin lomailee! 😊

Palautuminen kovan sykkeen juoksusta sujui yllättävän nopeasti. Sunnuntaina sain muutaman aika ilkeän vatsalihaskrampin ja maanantaina oli reidet kuin puupökkelöt mutta siihen se oikeastaan jäi pientä kankeutta lukuunottamatta. Maanantaina käytiin koko perheen voimin aamulenkillä niin että esikoinen pyöräili itse ja isi pääsääntöisesti hölkkäili vieressä kun minä koitin niillä pökkelöilläni päästä eteenpäin rattaita työntäen :D. Tuo 7km lenkki kuitenkin sai jalat hyvin auki.

Tiistaina vietettiin aamupäivä mehukattimaailmassa Liljan  vauvakaverien (ja tietysti äitien)  kesken  ja iltapäivällä kävin ostamassa meille pyörään peräkärryn jolla saa lapsia kuskattua! Oon tosi pitkään sellaista jo meille halunnut ja nyt kun Lilja on jo sen ikäinen että uskaltaa kuskata niin tartuin XXL:n tarjoukseen. Keskiviikkona käytiin ekalla pyörälenkillä ja kyllä se kuntoilusta käy kun vaihteettomalla pyörällä tuota vetää :D.. Esikoinen sanoi jälkikäteen että oli hiukan tylsää olla kyydissä mutta pian hän jo onneksi jaksaa itsekin polkea pidempiä matkoja niin Lilja saa kärryn vain itselleen.

Eilen kävin juoksemassa kympin lenkin ja juoksutuntuma oli tosi hyvä ja sykkeetkin ihan normaalit joten nyt sitten jatketaan treenejä ja yritetään kohottaa kuntoa pikkuhiljaa siihen missä se oli ennen ja enemmänkin :). Kehityskohteena nyt ainakin syvät vatsalihakset jotka vielä kaipaa vahvistusta sekä lisää vauhtia juoksuun vahvemmilla reisillä ja pakaroilla.

Huomenna me lähdetään piknikristeilylle viettämään päivää. Tuleekohan tästä meidän perinne käydä Ruisrock – lauantaina laivalla kun jo toista kertaa niin käy :D.. Ei sinne festareille kun meinaa olla mahdollisuuksia päästä kun liput myydään loppuun aina niin aikaisin. (Enkä kyllä ois tänä vuonna vielä halunnut mennäkään koska lyhyt napanuora. Heh.)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! 😊

Maaliskuun treenisuunnitelma.

Edellisessä postauksessa mietin miten ihmeessä ehdin treenaamaan tarpeeksi kun kesä jo kovaa vauhtia lähenee ja puolimaraton sen mukana. Haluaisin ajatella niin että lähden vain nauttimaan pelkästään kisafiiliksestä mutta ehkä vähän huijaan itseäni ja teitä jos niin väitän. Kyllähän sitä kisoissa aina haluaa sen hetkistä parastaan tehdä! 😊 mitään enkkoja on turha lähteä vielä hakemaan mutta parasta mahdollista aikaa 10kk synnytyksestä mihin pystyy.

Tilanne kunnon kanssa voisi olla paljon huonompikin ja mulle tulee arjesta jo pelkästään hirveästi hyötyliikuntaa kun kävellen liikutaan paikasta toiseen ja harvoin ehtii takamustaan penkkiin laskea kun päivät on touhua täynnä. Ja mä nautin siitä! Olen ehdottomasti tekijä-ihminen :).

Hyötyliikuntaa matkalla esikoisen jumppaan. Siellä 45min hassuttelua ja kuperkeikkoja ja juosten kotiin 2,5km 30kg vastuksen kanssa 😂.

Maaliskuulle olen suunnitellut treenejä kolme viikkoon. Miehen kanssa on sovittu kolme päivää jolloin juoksen ja tavoitteena olisi päästä tekemään kaksi treeniä yksin ja (ainakin) yksi vaunujen kanssa. Toinen omista treeneistä tulee olemaan vauhtikestävyystreeni ja toinen pitkä lenkki. Vaunujen kanssa juoksen sitten aina kevyemmin.  Uskon että näillä päästään jo pitkälle!

Tänään sain juuri huomata että pk-sykkeiden juoksuvauhti on taas nopeutunut joten arkiaktiivisuus ja pitkät vaunulenkit on myös toimineet! :)