Tammikuussa juoksu sujui!

Vuoden ensimmäisen treenikokoonpanon aika on nyt! 😊

Olin itsekin hieman yllättynyt kun katsoin dataa Garmin Connectista sillä huomaamattani olen saanut lisättyä juoksukilometrejä kuluneen puolen vuoden aikana mukavan tasaisesti mikä lienee kertoo siitä että kunto on mukavan nousujohteinen kun se on huomaamatta tapahtunut :D.

Tammikuu meni nopeasti, liian nopeasti jos ajattelee että kohta alkaa haut kouluun ja lukeminen pääsykokeisiin ja musta tuntuu että mun ymmärrys on välillä tasoa ameeba että miten ihmeessä mä osaan lukea Sotelin diipadaapa-ennakkomateriaalia niin että siitä jää päähän jotain! 😃

Tammikuun yhteislenkiltä.
Sitä dataa.

Tammikuussa tuli juostua 12 lenkkiä eli keskimäärin kolme lenkkiä viikossa. Se on semmoinen mulle sopiva määrä ollut aina ja neljä lenkkiä tuntuu välillä vaikealta asettaa aikatauluihin sillä lenkkien lisäksi kerran tai kaksi viikossa tulee tehtyä koko kehon kotitreeni sekä lisäksi arjen hyötyliikunta kun liikun usein kävellen paikasta toiseen. Jossain vaiheessa tarvitsisi varmaan se neljäskin lenkki mahduttaa viikkoon, vai pärjääkö kolmella maratonille treenatessa jos haluaa päästä alle neljän tunnin? 😁

Katsoin että viime vuonna helmikuussa olin juossut 72km 5kk synnytyksen jälkeen. Nyt tammikuussa kilsoja tuli 136,2km plus ne muut treenit päälle. Näkyy hyvin myös arjen jaksamisessa kun mieskin on enemmän kotona. :)

Tammikuussa oli enimmäkseen päällä kunnon Flow ja vain pari kehnompaa lenkkiä välissä. Vaikka juoksen kaupungissa niin talvinen Turku tarjosi kyllä kauneintaan kun lumi tänne vihdoin saapui. Olen myös jaksanut ihmetellä kuinka olemme säilyneet koko perhe terveenä koko alkuvuoden sillä ympärillä räyhää virus jos toinenkin. Toivottavasti vältymme niiltä myös jatkossa sillä myönnän olevani tosi huono sairastaja.

Jee!

Hyvillä fiiliksillä helmikuuhun jota jo ollaankin eletty neljä päivää ja hyvä juoksuflow jatkuu edelleen.

Miten sinun treenit tammikuussa?

Flunssa ja viikko puolimaratoniin! Shiiiit!

Tämä viikko on ollut raskas. 

Kaksi flunssasta kiukkuista lasta joista toinen tekee vielä flunssan lisäksi hampaita. Lepohetkiä ei juurikaan ole ollut ja kun pahimman yli päästiin lasten osalta heräsin itse karmeaan kurkkukipuun ja nyt kolmantena päivänä tuosta on saatu kaveriksi vuolas nuha. Lienee sanomattakin selvää että juoksemaan en ole tällä viikolla liiemmin päässyt ja kaikki juhannuksen varaan laskettu toivo viime hetken onnistuneista treeneistä valui sormien välistä kun itse sain tämän kesäflunssan riesakseni. Sillä vain tyhmä treenaa flunssassa, niin se on.

Jokaisen juoksutapahtumaan ilmoittautuneen painajainen! Viikko kisaan jossa on tarkoitus päästää jalat vapaaksi ja juosta niin kovaa kuin sydän kestää mutta wohoo..  Miten mun käy nyt? Onhan tässä viikko vielä aikaa mutta voiko viikossa toipua täysin sitkeästä taudista? Nenäliinojen kulutus ei ole mitään vähäistä jos suoraan puhutaan.

Ehkä toivoa on päästä kuitenkin juoksemaan vaikka suunniteltu ”raastojuoksu”  saattaa jäädä välistä? Ehkä pääsen kuitenkin höntsäilemään ja nauttimaan kisatunnelmasta? Peruskunto kun on hyvä niin ei pieni tauko sitä heti lannista mutta lannistaako se vauhtikestävyyttä? Nyt saa heittää faktoja tiskiin! 😊

Mukavaa juhannusviikonloppua kaikille! 😊 Hukkumistilastot näyttää onneksi tänä vuonna pieniltä! 😊