Kohti kevättä ja HOOCEEÄRRÄÄ!😊

Eli Helsinki City runia tietysti! 😊

Reilut kaksi kuukautta aikaa kevään ensimmäiseen puolimaratoniin ja hieman horroksessa vietetyn helmikuun jälkeen olen ajatuksissani asettanut itselleni uuden aikatavoitteen ja olen enemmän kuin tyytyväinen kaikki 1,50 alittaviin aikoihin. Jos menee kauemmin niin sitten menee mutta yritetään nyt tuota :).

Helmikuun treenit jäivät luvattoman vähäisiksi kaiken sairastelun ja pakkasten ravistellessa treenikalenterin uusiksi mutta maaliskuu on mahdollisuuksien kuu ja suunta on vain ulos-ja eteenpäin! 😊

Maaliskuussa sanotaan myös kevään alkavan ja näin se vaan on sillä tällä viikolla inhottava tolkuttoman kylmä ilma on alkanut helpottamaan ja meidän perheessä ollaan päästy taas arkirytmiin. Esikoinen on saanut taas käydä ulkoleikkikoulussa purkamassa valtavaa energiamääräänsä ja ollaan muutenkin päästy ulkoilemaan taas normaalisti. Mulle tulee helposti sellainen tosi väsynyt ja pöhöttynyt olo kun en liiku tarpeeksi ja helmikuussa tuo olo oli liian läsnä usein! Nyt olenkin nauttinut kun on päästy taas touhuamaan kaikenlaista ja ennen kaikkea urheilemaan! 😊

Aurajoessa :)

Juoksuohjelmassa alkaa nyt siis #vauhtikestävyyskausi ja tänään iltapäivällä kun mies saapuu kotiin on mulla edessä ohjelman eka vk-lenkki eli 3x2km jokaista osuutta vähän nopeuttaen plus tietysti alku – ja loppuverryttely. Hauskaa ja haastavaa pitää vauhti aluksi niin ettei kuolema korjaa heti 😂.

Olen kyllä odottanut tätä vauhtien lisäämistä jo kovasti vaikka elämäni ensimmäinen kunnolla tehty peruskuntokausi olikin opettavainen niin ihanaa päästä vähän kiduttamaan itseään pois mukavuusalueelta! Kaksi kuukautta kuulemma riittää mainiosti vauhtien kasvatukseen kun alla on oikeaoppinen peruskuntokausi mutta silti olen vähän epäileväinen nainen noiden aikatavoitteideni kanssa. Skeptinen Suomalainen vai miten se oli? 😉

No ei vaan. Ihanaa päästä taas treenaamaan ja kevät saa todellakin tulla! 😊 kuten myös #helsinkicityrunningday. Otetaan vastaan mitä saadaan! 😊

Tammikuussa juoksu sujui!

Vuoden ensimmäisen treenikokoonpanon aika on nyt! 😊

Olin itsekin hieman yllättynyt kun katsoin dataa Garmin Connectista sillä huomaamattani olen saanut lisättyä juoksukilometrejä kuluneen puolen vuoden aikana mukavan tasaisesti mikä lienee kertoo siitä että kunto on mukavan nousujohteinen kun se on huomaamatta tapahtunut :D.

Tammikuu meni nopeasti, liian nopeasti jos ajattelee että kohta alkaa haut kouluun ja lukeminen pääsykokeisiin ja musta tuntuu että mun ymmärrys on välillä tasoa ameeba että miten ihmeessä mä osaan lukea Sotelin diipadaapa-ennakkomateriaalia niin että siitä jää päähän jotain! 😃

Tammikuun yhteislenkiltä.
Sitä dataa.

Tammikuussa tuli juostua 12 lenkkiä eli keskimäärin kolme lenkkiä viikossa. Se on semmoinen mulle sopiva määrä ollut aina ja neljä lenkkiä tuntuu välillä vaikealta asettaa aikatauluihin sillä lenkkien lisäksi kerran tai kaksi viikossa tulee tehtyä koko kehon kotitreeni sekä lisäksi arjen hyötyliikunta kun liikun usein kävellen paikasta toiseen. Jossain vaiheessa tarvitsisi varmaan se neljäskin lenkki mahduttaa viikkoon, vai pärjääkö kolmella maratonille treenatessa jos haluaa päästä alle neljän tunnin? 😁

Katsoin että viime vuonna helmikuussa olin juossut 72km 5kk synnytyksen jälkeen. Nyt tammikuussa kilsoja tuli 136,2km plus ne muut treenit päälle. Näkyy hyvin myös arjen jaksamisessa kun mieskin on enemmän kotona. :)

Tammikuussa oli enimmäkseen päällä kunnon Flow ja vain pari kehnompaa lenkkiä välissä. Vaikka juoksen kaupungissa niin talvinen Turku tarjosi kyllä kauneintaan kun lumi tänne vihdoin saapui. Olen myös jaksanut ihmetellä kuinka olemme säilyneet koko perhe terveenä koko alkuvuoden sillä ympärillä räyhää virus jos toinenkin. Toivottavasti vältymme niiltä myös jatkossa sillä myönnän olevani tosi huono sairastaja.

Jee!

Hyvillä fiiliksillä helmikuuhun jota jo ollaankin eletty neljä päivää ja hyvä juoksuflow jatkuu edelleen.

Miten sinun treenit tammikuussa?