Tammikuussa juoksu sujui!

Vuoden ensimmäisen treenikokoonpanon aika on nyt! 😊

Olin itsekin hieman yllättynyt kun katsoin dataa Garmin Connectista sillä huomaamattani olen saanut lisättyä juoksukilometrejä kuluneen puolen vuoden aikana mukavan tasaisesti mikä lienee kertoo siitä että kunto on mukavan nousujohteinen kun se on huomaamatta tapahtunut :D.

Tammikuu meni nopeasti, liian nopeasti jos ajattelee että kohta alkaa haut kouluun ja lukeminen pääsykokeisiin ja musta tuntuu että mun ymmärrys on välillä tasoa ameeba että miten ihmeessä mä osaan lukea Sotelin diipadaapa-ennakkomateriaalia niin että siitä jää päähän jotain! 😃

Tammikuun yhteislenkiltä.
Sitä dataa.

Tammikuussa tuli juostua 12 lenkkiä eli keskimäärin kolme lenkkiä viikossa. Se on semmoinen mulle sopiva määrä ollut aina ja neljä lenkkiä tuntuu välillä vaikealta asettaa aikatauluihin sillä lenkkien lisäksi kerran tai kaksi viikossa tulee tehtyä koko kehon kotitreeni sekä lisäksi arjen hyötyliikunta kun liikun usein kävellen paikasta toiseen. Jossain vaiheessa tarvitsisi varmaan se neljäskin lenkki mahduttaa viikkoon, vai pärjääkö kolmella maratonille treenatessa jos haluaa päästä alle neljän tunnin? 😁

Katsoin että viime vuonna helmikuussa olin juossut 72km 5kk synnytyksen jälkeen. Nyt tammikuussa kilsoja tuli 136,2km plus ne muut treenit päälle. Näkyy hyvin myös arjen jaksamisessa kun mieskin on enemmän kotona. :)

Tammikuussa oli enimmäkseen päällä kunnon Flow ja vain pari kehnompaa lenkkiä välissä. Vaikka juoksen kaupungissa niin talvinen Turku tarjosi kyllä kauneintaan kun lumi tänne vihdoin saapui. Olen myös jaksanut ihmetellä kuinka olemme säilyneet koko perhe terveenä koko alkuvuoden sillä ympärillä räyhää virus jos toinenkin. Toivottavasti vältymme niiltä myös jatkossa sillä myönnän olevani tosi huono sairastaja.

Jee!

Hyvillä fiiliksillä helmikuuhun jota jo ollaankin eletty neljä päivää ja hyvä juoksuflow jatkuu edelleen.

Miten sinun treenit tammikuussa?

Kevään ensimmäinen kisa tiedossa! 😊

Juoksijat (ainakin kisoissa käyvät)  ovat siitä veikeitä tyyppejä että niistä on kauhean kivaa miettiä jo koko tuleva vuosi valmiiksi ja myös itselleni tämä suunnitelu on tärkeää sillä mun tärkein motivaatio jaksaa juosta vuodesta toiseen myös pimeällä ja kylmällä on seuraavan kevään, kesän ja syksyn juoksukisat! Tietty! Talvella ne juoksijat tehdään ja kuntoa luodaan eikö vaan! 😊

Itselläni on ensi vuodelle aika selkeät tavoitteet joista todennäköisesti ensimmäinen on 19.5 juostava Helsinki city run eli puolimaraton ja mikäli treenikausi sujuu hyvin lähden ennätysjahtiin! 😊 Odotan päivää innolla! Tänä vuonnahan tapahtuma on suurempi kuin ikinä kun siellä juosta samana päivänä lasten minimaraton, viiden kilometrin juoksu, puolimaraton sekä vielä Helsinki city maraton ja uutuutena vielä maratonviesti!  😊 Aikamoinen juoksun superpäivä luvassa.

Pääsin mukaan myös tapahtuman street teamiin eli tulen varmasti tasaisesti hehkuttamaan ja kertomaan uutisia täällä blogissa ja muualla somessa kun niitä saan teille kertoa! 😊 Ihanan kutkuttavaa ja virkistävää puuhaa kotiäidin arkeen :).

Kivaa alkanutta viikkoa sulle! 😊 Mitkä on sun keinot jaksaa treenata läpi talven? 😁