Kolme viikkoa maratoniin!

Kesä on mennyt tosi nopeasti vaikka päivät on toisinaan superpitkiä niin viikot vierii vauhdilla. Tasan kuukausi koulun alkuun, ensi viikolla alkaa esikoisen päiväkotiharjoittelu ja reilun kolmen viikon päästä kuopuksen. Tasan kolmen viikon päästä on myös luvassa 42,2km juoksua kun Turun paras juoksutapahtuma Paavo Nurmi Marathon valtaa Turun päiväksi! Mun neljäs kerta kun osallistun Paavolle ja toinen kerta kun osallistun koko matkalle. Kieltämättä kisakutkutus alkaa olla jo läsnä ja jännitys myös! :)

Treenit kohti maratonia on sujuneet melko rennoissa tunnelmissa kun olen juossut pääosin peruskuntosykkeisiä lenkkejä ja saanut siinä samalla hyvää matkakestävyyttä kerättyä. Kunhan pidän pääni kisassa enkä lähde rynnimään alussa liian kovaa ( miks mä teen aina niin?? 🙄😄) niin uskon että matkan pituus tulee menemään suht mukavasti. Vauhtilenkkejä en ole juurikaan tehnyt jo pelkästään näiden superkuumien säiden takia sillä vähänkään kovemmalla vauhdilla sykkeet paukkuu korkealle heti!

30km lenkki viime sunnuntaina.

Viime viikon sunnuntaina kävin peittoamassa maratonmörön ja hölköttelin pitkin poikin Ruissalossa 30km verran. Tai no 22km koska meiltä kotoa on Ruissaloon nelisen kilsaa. Matka sujui leppoisasti lukuunottamatta pientä päkiöiden herkistymistä 20km jälkeen joka meni onneksi ohi. Juoksin ensin Saaronniemen uimarannalle jossa kävin täyttämässä vesipullot ja kastamassa lippiksen ja sitten jatkoin matkaa. Lenkin aikana kului litra urheilujuomaa ja kaksi litraa vettä sekä yksi iso kolmen annoksen geeli ja yksi pieni geeli. Olo oli kokoajan hyvä ja loppupäivän myös joten lenkinaikainen tankkaus onnistui hyvin! :) Pitkistä edeltävänä päivänä join myös litran urheilujuomaa sekä jonkin verran omenamehua ja illan natustin maissikakkuja (niitä chia-versioita , ne on niiiiin hyviä!!) . Aamulla söin ennen lähtöä ison puuron raejuustolla ja mustikoilla sekä banaanin. Mun mielestä on tärkeää testailla jo ennen kisaa että millainen syöminen itselle sopii ja myös pitkän lenkin aikana koittaa mikä itselle uppoaa niin ei tule kisan aikana yllätyksiä niiden kanssa!

 

Tämä viikko on mennyt toipuessa maanantaina poistetun hampaan jälkikipujen syövereissä ja tiistaina kävin pyöräilemässä 18km mun uskollisella mammapyörällä, torstaina tein hiukan lihaskuntoa kotitreeninä. Perjantaina illalla ja tänään aamulla kävin juoksemassa kympin lenkit ja huomenna saan hyötypitkiksen kun juoksen kotiin esikoisen ystävän synttäreiltä noin 15km :). Ihan hyvä treeniviikko siis!

Ootko sä tulossa Paavolle juoksemaan? Mitkä fiilikset treeneistä? Onko kuumuus verottanut?

Krista / Krista M.

Äiti 06/2013 pojalle ja 09/2016 tytölle . Vaimo. Juoksu. Lifestyle. Ruoka. Hyvinvointi.

2 vastausta artikkeliin “Kolme viikkoa maratoniin!”

  1. Minä en ole Paavolle tulossa mutta syksymmällä Vantaan maraton on tähtäimessä. Nyt on kyllä kesäkuumalla tempolenkit ollut todella tuskaisia, olen vaan niin tunnollinen että ei viitsi väliinkään jättää. Muutenkin kaikki lenkit on tehtävä aamuvarhain tai iltamyöhään kun on niin kuuma 😄. Tuhannesti tsemppiä sulle maratoniin!!!

    • Kiitos Jenny ja nostan hattua sulle että on vk- lenkitkin tällä kelillä onnistunut 💪💪 !:) Sulla vielä kivasti treeniaikaa Vantaalle!:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta