Lunta ja talvijuoksun ihanuutta.

Saatiinpas vihdoinkin tänne Turkuunkin oikein kunnolla lunta tällä viikolla. Alkuviikon aivan jäätävän kylmät tuulet oli kamalia mutta nyt kun lunta on tullut paljon niin alkaa kylmyydestä tuska helpottaa. Vähän jo ehdin toivoa täysin lumetonta talvea (itsekkäästi koska rattaita on helpompi työntää ilman lunta 🤣) mutta kyllä tuo valoisuus on aika helpottavaa mitä lumi toi tullessaan! 😊

Tällä viikolla olen kärsinyt päänsärystä ja hammassärystä ja eilen kävin hammaslääkärissä kuulemassa että on stressi mennyt hampaisiin ja olen purrut hampaita liikaa yhteen. Hups. Nyt pitää yrittää olla löysin leuoin jatkossa etten kuluta hampaitani ihan vielä loppuun kokonaan ja keksiä joku toinen stressinsietokeino :D

Pari viikkoa sitten alkoi juoksuohjelmassa uusi osuus ja edelleen nautitaan hitaista lenkeistä ja lisätään määrää. Saatiin myös uusi lihaskunto-ohjelma jonka tein eilen ensimmäisen kerran ja tänään oli jalat aika hellänä. Tehokasta kehonpainotreeniä i must say!

Juoksuninja.

Tälle viikolle olen saanut aikaan jo kaksi kotitreeniä ja kaksi lenkkiä joista toinen oli keskiviikkona kun oli vuorossa jalkoja säästävä 1,5 – tunnin treeni. Lajivaihtoehtojen vähyyden vuoksi päädyin juoksu – kävelylle ja menin aina 10min hölkäten ja 5min kävellen. Oli tosi tuulista ja – 8 astetta pakkasta niin tällä tyylillä pysyin mukavasti lämpimänä ja treeni oli rauhallinen ja sykkeet pysyi alhaalla ja ennen kaikkea jalat kepeänä.

Tänään lenkillä oli mielettömän kaunis ja hyvin sumuinen ilma. Ripset sai jäisen kuorrutteen ja oli hyvä juosta vaikka pakkasta olikin. Juoksin jokirannassa 8,5km niin että alkuun tein noin 5km hölkkää ja sitten 500m rennon kovaa. Sitten taas hölkkää reilun kilometrin verran ja sitten kilometrin verran kovaa (4,45min/km) ja loppuun hölkkäilin kotiin. Olipa hauska päästä vähän koittamaan miten kovempi vauhti sujuu ja noilla nurkilla se mun tavoitevauhti tulee olemaan Helsinki city runilla. Onneksi on vielä neljä kuukautta aikaa treenata! 😊

Jee!

Huomenna on ohjelmassa vielä viikon pitkä lenkki joten kaikkiaan hyvä treeniviikko tästäkin tulee! 😊 Tänään mennään illalla koko perheen voimin pulkkamäkeen joten voi olla että illalla tarvii keskittyä venyttelyyn ja putkirullailuun! 😊

Hei muuten! Seuraava yhteislenkki olisi sitten ensi viikon sunnuntaina eli 28.1.2018! Lähdetään taas kello 10 Vaakahuoneen Paviljongilta! 😊

Hyvää viikonloppua <3

Krista / Krista M.

Äiti 06/2013 pojalle ja 09/2016 tytölle . Vaimo. Juoksu. Lifestyle. Ruoka. Hyvinvointi.

2 vastausta artikkeliin “Lunta ja talvijuoksun ihanuutta.”

  1. Jee, ihanalta kuulostavia talvilenkkejä! :) <3 Hei, muuten yksi vinkki vitonen HCR:lle ja uudelle reitille (joka on siis about sama jonka taapersin maratonilla): tee mäkivetoja! Siellä on yksi tosi paha mäki ennen Lauttasaaren siltaa, se on pitkä eikä mikään loivin, joten siihen saa hyvin vauhdin tyssäämään, jossei ole valmistautunut. Muutama muukin nyppylä on, mutta toi on se pahin. Mutta, jos on treenannut hyvin, niin siitäkin varmasti selviää! :) Innolla seuraan sun valmistautumista, kun omat juoksut alkaa olla hetkeksi juostu!

    -Karoliina
    http://www.candyontherun.com

    • Uuu kiitos tästä vinkistä! 😊 pitääpä treenata niitä siis tässä kevään mittaan! 😊 ei normaalisti nimittäin kuulu kauheasti mun lemppareihin :) Helsinki on muutenkin suht vieras paikka mulle niin jännityksellä taas odotan! 2015 reitti oli mun mielestä aika maastoinen :) Me ollaan tälläin vuorotellen raskaana ja palautumassa ja treenaamassa tavoitteisiin :D tosin mä en noita kahta ensimmäistä enää aio tehdä ja keskityn jälkimmäiseen loppuelämäni ;) #lapsiluku

 2
Tykkää jutusta