Soveltavia treenejä arjen haasteiden keskellä.

Moikka pitkästä aikaa! Mä kyllä kovasti yritän päivittää blogia useammin mutta jotenkin nämä postausvälit venähtää aina tähän viikkoon! Onkohan siellä ketään lukijoita enää jäljellä? :)

Meillä on lapset sairastaneet nyt yli viikon putkeen vuorotellen. Ensin alkoi nuoremman nuha ja lämpöily ja sitten vanhemman sitkeä yskä ja kuume. Kuumeetta ollaan onneksi oltu jo pari päivää mutta yskä on edelleen riesana joka saisi jo pojan ominkin sanoin mennä pois. Vielä ollaan onneksi molemmat miehen kanssa säästytty kunnon flunssalta ja pientä kurkun karhintaa lukuunottamatta ollaan terveitä.


Viikonloppuna pojan kuumeillessa meni myös mun sunnuntaille suunniteltu pitkis mönkään mutta sen sijaan käytiin tytön kanssa hänen aamupäikkäriensä aikaan rattailla lauantaina juoksemassa kevyt kuuden kilometrin hölkkä ja sunnuntaina sitten kympin reippaampi lenkki aamulla. Hereillä ollessaan neito ei oikein enää jaksa olla kyydissä lenkillä joten nuo aamupäikkärit on meillä nykyään sellainen ainoa aika kun pääsen juoksemaan rattaiden kanssa. Jos hän sattuu heräämään kesken lenkin niin sitten alkaa lennellä maahan hanskat, pipot, tutit ja lempipehmo Pöllö jota ilman elämä olisi kurjaa! Ja silloin se juokseminen on vähän vaikeaa kun pitää pysähtyä kokoajan keräämään tavaroita matkan varrelta ja pahimmillaan säntäilemään juostua reittiä takaisinpäin kun en ole huomannut hukkaan heitettyjä tavaroita. Ei pääse tämä äiti helpolla :D.

Pöllö on tärkeä. Ja toinen noista pinkeistä hanskoista muuten hävisi sunnuntain lenkillä kun neito heräsi seitsemän kilometrin kohdalla. 😌

Viikonlopun yksi kunnon pitkis siis muuttui kahdeksi lyhyemmäksi lenkiksi. Alkuviikon olen ottanut rauhaksiin ja tänään olimme jo perillä esikoisen ulkoleikkikoulussa ja olin ajatellut käydä juoksemassa kun olemme hänet vieneet ja tytär nukkuu mutta yskä palasi taas pyörämatkan rasituksesta ja hetken seurailun jälkeen totesin että lähdetään kotiin vielä potemaan kaikki yhdessä. Kotona sain onneksi tehtyä pikaisen kotijumpan sillä olin ihan umpijäässä :D.

80 haaraperushyppyä, 50 kyykkyä, 25 askelkyykkyä sekä 30 lantionnostoa 9,5 kilon lisäpainon kanssa (oli muuten tytön mielestä super hauskaa 😄) . Sitten tein vielä vatsoja 45kpl ja 40 jalkojen nostoa selinmakuulla.

Välissä piti toki käydä imettämässä ja vaippaa vaihtamassa ja estämässä tappelua mut hei treeni se on pikainenkin treeni!

Tätä fiilistä odottaen seuraavaksi kun pääsee juoksemaan :)

Kunhan tästä saadaan kaikki terveiksi ja arki alkaa taas rullata niin ihanaa saada taas treenirytmi kohdalleen! 😊 Voitin muuten Facebookissa yhden Turkulaisen hyvinvointistudion hausta paikan hyvinvointikartoitukseen ja meen sinne ensi maanantaina! 😊 ihan mielenkiintoista päästä kuulemaan kehonkoostumus kahden vuoden tauon jälkeen ja tekemään vähän lihaskuntotestejä. :)

Ootteko te säästyneet syysflunssalta? Tuntuu että sitä on nyt tosi paljon liikkeellä? 

 

Kisakausi paketissa, sitten sitä kuntoa kohottamaan.

Tämän vuoden kisat on nyt City Survivorsin myötä paketissa ja on aika suunnata kohti peruskuntokautta ja tarttua kiinni niihin asioihin joiden kanssa on vielä tehtävää että tulevaisuuden tavoitteet puolimaratonilla ja maratonilla olisi mahdollista saavuttaa. Niistä mä tuun vielä kirjoittamaan teille tulevaisuudessa lisää varmasti.

Kulunut vuosi viime syksyn jälkeen on mennyt hirveän nopeasti. Tyttömme ehti jo täyttää vuoden ja minä huomasin tuossa pari kuukautta sitten vasta, että keho alkaa tuntua taas enemmän siltä ”omalta” keholta raskauden ja synnytyksen jälkeen. Vaikka juoksua on takana jo 11kk niin silti vasta pari kuukautta se on tuntunut vahvemmalta ja keskivartalo on ollut enemmän menossa mukana. Sanotaan, että raskaudesta palautuminen ottaa yhtä kauan kuin itse raskaus ja mulla meni tällä kertaa vielä kauemmin. Tärkeintä on kuitenkin tuntea olo hyväksi ja se edellä on tämä kulunut vuosi treenattu.

Heinäkuu startattiin Paavo Nurmi maratonilla puolikkaalla.

Paavo Nurmi Marathon oli ensimmäinen puolikas Liljan syntymän jälkeen ja siitä toivuttiin nopeasti ja aikaankin olin tosi tyytyväinen. Tuon reissun jälkeen treenaaminen jatkui omalla painollaan ”aina kun ehtii” ja en ole ottanut missään vaiheessa paineita että ”on pakko”. Se ei oikein toimi. Myös edelleen jatkuvat yöheräilyt ikävä kyllä verottaa jaksamista vaikka usein lenkki antaa enemmän virtaa mitä sitä oli sinne lähtiessä.

Ruissalojuoksut 2017.

Kauden toinen puolimaraton olikin ihan juuri Ruissalossa jossa paransin aikaa Paavolta niin 4,5 – minuuttia. Juoksu oli muutenkin hyvä ja siihen oli hyvä päättää tämä kausi puolikkaiden osalta :)

Viime lauantaina päästiin vielä kokeilemaan uutta kun oltiin City Survivors – kisassa viettämässä laatuaikaa yhdessä. (Lue edellinen postaus). Hyvän mielen kisa johon halutaan uudelleen.

Nyt on aika kuitenkin suunnata katse kohti loppusyksyä ja talvea. Instagrammiin ja blogin Facebook-sivulla jo asiaa väläytinkin mutta siis pääsin mukaan Takomo runnersien testiryhmään uudenlaisen valmennuksen osalta ja tulevan vuoden aikana tulen saamaan ihan ammattilaisten vinkkejä treeniini mikä on todella kaivattua muutosta ja odotan asiaa jo kovasti :) Blogissakin tämä muutos tulee varmasti näkymään kun pääsen kirjoittamaan treenifilliksiä! 😊

Onko sulla vielä kisoja jäljellä? 😁